Sepatah dua Kata


New World? apa ada dengan New World yang dimaksudkan?. Ia adalah salah satu perubahan ke arah sesuatu yang lebih baru. Yang lebih "World" seperti kata MAWI. Supaya menjadi lebih baik dari hari ini. Adakah cita-cita aku untuk mencipta New World akan termakbul? Dengarkanlah celoteh dari aku,Painapple. To all Pembaca-pembaca yang sudi bersama untuk sedikit masa...

WELCOME TO MY WORLD!

Saturday, July 14, 2012

SuperSala IX

Assalamualaikum kalian,

Kasut yang sesuai merupakan elemen penting dalam memastikan kita mendapat kepuasan maksimum dalam bermain futsal@bola. Kasut paling best pernah aku pakai suatu ketika dulu adalah kasut yang berjenama adidas, malangnya aku sendiri pun tak tahu nama kasut adidas tu ape(sebab kasut tu abang aku punya, aku kebas). Ha Ha Ha

Pernah aku bertukar ke jenama Nike, Tapi kecewa.

serius yang amat tiap orang perlu pandai dalam memilih kasut yang sesuai dengan cita rasa masing-masing, tapi yang paling penting adalah kesesuaian dengan kaki. Kalau tak sesuai, boleh melecet wo. Aku dah pernah kena, pengajaran... pengajaran..

Sebelum ni aku pakai Nike T-3, yang sejujurnya pada mulanya aku rasa sangat menyesal.

pertama, kasut tu melukakan kaki aku. Sob Sob. Mungkin sebab tak sesuai dengan bentuk kaki aku yang jenis pendek dan lebar. Akhirnya aku sendiri yang merasa~ tapi lama-lama dah okay. Orang kata sebelum berjaya mestilah merasa keperitan dahulu. Ye tak? (macam tak). keh3x

Setahun selepas tu, kasut nike T-3 yang dah mula menampakkan tanda-tanda sudah uzur mendesak aku untuk bertukar ke kasut yang baru. Pilihan yang aku rasa aku SANGAT PUAS HATI, iaitu ADIDAS SUPERSALA IX. Ni rating aku bagi untuk kasut ni.

   Style Rating              : 3.5 / 5
   Comfort Rating         : 4.5 / 5
Durability Rating      : 4 / 5
   Accuracy Rating       : 4.5 / 5
Dribble Rating          : 4 / 5
Shoot Power Rating  : 4 / 5

OVERALL RATING : 4 / 5

Material yang digunakan pun agak ringan, flexible dan sesuai. Lagi-lagi di bahagian kawasan kaki yg di sekeliling buku lali. Material yang digunakan lembut dan tak kasat. Cuma, ade sesetengah orang yang tak berapa puas hati sebab senang tercabut katenya. Bagi aku tak pernah pulak tercabut semasa main. Lainlah after main. Kehkehkeh.!!

walaupun warna dia macam kasut McDonald,
 tapi gwa tetap sayang!

So far, kasut ni adalah yang kedua terbaik pernah aku miliki selepas kasut pertama aku. Adidas ape ntah, kalaulah dapat balik kasut tu. haih~

p/s: utamakan yang lebih penting, kerana yang lebih penting itu lebih penting dari apa yang penting. :)


No comments:

Post a Comment