Sepatah dua Kata


New World? apa ada dengan New World yang dimaksudkan?. Ia adalah salah satu perubahan ke arah sesuatu yang lebih baru. Yang lebih "World" seperti kata MAWI. Supaya menjadi lebih baik dari hari ini. Adakah cita-cita aku untuk mencipta New World akan termakbul? Dengarkanlah celoteh dari aku,Painapple. To all Pembaca-pembaca yang sudi bersama untuk sedikit masa...

WELCOME TO MY WORLD!

Wednesday, July 18, 2012

Aku hanya seorang pengemis

Assalamualaikum kalian,

Ramadhan semakin hampir, pastinya peniaga-peniaga bazar sedang bersiap sedia untuk bertarung habis-habisan dalam mencari rezeki tatkala tibanya bulan RAMADHAN AL-MUBARAK.

Sempena bulan ramadhan juga akan adalah iklan iklan tv yang menarik, seperti iklan kurma terfemes walaupun kekadang aku rasa annoying jugak, iaitu yuusooff taiiyoob~~ bisikan syahdu ke telinga pujukan mesra untuk membeli kurma keluaran beliau. kehkehkeh

Krew Kaki Skodeng (KREW KS) juga tidak terkecuali dalam membabitkan diri bagi memeriahkan suasana ramadhan kali ini dengan projek pembikinan video pendek bermula semalam. Aku antara extra pelakon yang terlibat. Walaupun scene cuma sekejap, tetapi banyak pengalaman yang dapat aku rasakan.

Akur aku sebagai seorang pengemis jalanan.~~

Dari situ aku telah belajar something, macam mana perasaan pengemis-pengemis, dan paling aku rasa terharu pabila ada yang sanggup memberikan derma dikala keadaan yang boleh dikatakan semuanya mahu cepat ke destinasi masing-masing. (tapi aku bagi balik la duit yang dia bagi tu, gila kau nak amik, berlakon je kot). =_="

Masih ada harapan untuk dunia ini walaupun yang tinggal hanya seorang manusia yang berhati mulia.

Satu gambar sahaja dibenarkan untuk aku paparkan kerana nanti bimbang terlalu banyak leak sampai orang pun taknak tengok sudahnya. HaHaHa! poyo poyo. Tu alasan je tu, kisah sebenarnya adalah sebab photographer tak upload lagi yang lain-lain.


Termenung memikirkan anak-anak. :P

Satu pujian harus diberikan kepada Krew KS kerana komitmen yang diberikan walaupun ketika itu sedang hujan, namun ianya bukanlah menjadi peluntur buat semangat mereka yang teguh. Semoga video ini dapat disiapkan, dan menjadi satu platform baru untuk Krew KS terutamanya bagi melonjakkan industri Video di negara ini. Idea dan sumbangan dari mereka diharap dapat memberi satu impak yang baru buat yang lain.

Bersatulah, bersatulah sebagai satu kumpulan. :)

Antara Krew KS dari kiri (usui akira, ijat, atiq dan Liao)

Sekian saja dari aku, painapple, si bakal artis, (aahaha) dengan ini doakan kejayaan Krew KS dalam menjayakan video sulungnya. Barakallah. :)

No comments:

Post a Comment