Sepatah dua Kata


New World? apa ada dengan New World yang dimaksudkan?. Ia adalah salah satu perubahan ke arah sesuatu yang lebih baru. Yang lebih "World" seperti kata MAWI. Supaya menjadi lebih baik dari hari ini. Adakah cita-cita aku untuk mencipta New World akan termakbul? Dengarkanlah celoteh dari aku,Painapple. To all Pembaca-pembaca yang sudi bersama untuk sedikit masa...

WELCOME TO MY WORLD!

Saturday, June 23, 2012

My Ummi

Assalamualaikum kalian,

 Kasih ibu membawa ke syurga

Agak bertuah dapat lagi kita menghirup udara segar, dengan kesihatan yang berpanjangan. Namun jangan sesekali lupa, kadangkala sakit juga akan datang menjengah kita bila-bila masa. Benar kata Rasulullah S.A.W, ingatlah kamu 5 perkara, sebelum datangnya 5 perkara. Apakah 5 perkara tersebut?



1) Muda sebelum Tua
2) Kaya sebelum miskin
3) Lapang sebelum Sempit
4) Sihat sebelum sakit
5) Hidup sebelum Mati

Inilah 5 perkara yang diperingatkan kepada kita supaya tidak lupa. Ramai yang hanyut dalam kemewahan sedangkan tidak mengerti, bahawa kemewahan yang sedia ada tidak akan dapat menjadi perisai daripada di mamah tanah di alam kubur kelak. Kecuali pada mereka yang membelanjakan harta mereka untuk ibadah. 

Untuk bondaku yang jatuh sakit baru-baru ini, aku doakan bonda cepat sembuh, semoga bonda tabah menghadapi ujian, aku tahu bonda kuat. Hehe.

Akhir kata, marilah kita bersyukur, sentiasa bersyukur akan segala nikmat yang kita perolehi. =)

untukmu bonda~ :)

No comments:

Post a Comment