Sepatah dua Kata


New World? apa ada dengan New World yang dimaksudkan?. Ia adalah salah satu perubahan ke arah sesuatu yang lebih baru. Yang lebih "World" seperti kata MAWI. Supaya menjadi lebih baik dari hari ini. Adakah cita-cita aku untuk mencipta New World akan termakbul? Dengarkanlah celoteh dari aku,Painapple. To all Pembaca-pembaca yang sudi bersama untuk sedikit masa...

WELCOME TO MY WORLD!

Wednesday, November 10, 2010

Malang Ku Malang- Part-1

Wuuuarghhh!! dengan bangganya aku belum tido.. dah sekian lama tak bersengkang mata begini... nak wat cane... tiap2x hari skrg da busy.. pagi2x da bangun mencari nafkah..huhu.. kebetulan esok cuti.. jadi malam ni la boleh nak meluangkan masa dengan blog tercinta nieh.. hehe..

huh.. tajuk sebelum ni cuai kan? kali ni ade tajuk baru jugak.. "MALANG".... haha... bukan lebai malang yer... ni malang yg bukan lagi dongeng..... ok.. nak di jadikan cerita... pada tanggal 8Nov2010.. aku dgn secara bersemangatnya ingin menghadirkan diri ke Putrajaya atas urusan tertentu... belum saja sampai ke rumah sewa lama(nak amek kawan ajak teman), tibe2x terserempak lak ngn mmber laen.. di ajaknya minum... padahal janji pukul 10, sedangkan time tu da pukul 10.05!!!! aduh... tp xpe la... bkn selalu teman mmber minum2x... hehe...

satu jam jugak la berborak dgn die kat kedai makan... pastu aku bagi alasan nak berambus.. ye la.. aku ade urusan nak kena setel... then bertolaklah aku dari umah tu ngn motor KRISS terhebat aku tu...... tgk meter minyak da nak "E".. aku dgn selambe suh mmber kamceng aku tu benti jap kat petronas Sg Merab.. nak ngisi minyak bagi motor aku sarapan.... tapi....OH Malang pertama sudah datang.... tibe2x brader AADK(Agensi Anti-dadah Kebangsaan) datang tunjuk kad penguatkuasaan die.... mak ai... muka aku ni ade iras2x Mat cucuk ker? woah!! xpe2x.. gua cool lagi (tibe2x kluar bahasa rock) hahaha... then buat la urine test... terlepaslah... mane tak nyer.. gua mane amek bende2x camtu.. k0mpem lepas nyer... huhu... tp dlm hati sbnrnye cuak jgk.. yela.. mane taw kan... kuasa Allah.. tibe2x positif.. x ke naye aku? =.="

ok lah..

Malang ke-2... pas pusing2x putrajaya tu cari bangunan yg nak di carik tu.. last-last jumpe la jugak... pergh.. nak je aku maki bangunan tu... da la tersorok... kan bagus kal0 die letak tgh2x jalan (jgn layan sgt bile aku ngarut nie).... pastu masuk la.. beratur bkn main panjang lagi.. ade la dalam 30min.. last2x da sampai kat kaunter... "maaf ye cik, kena ade dokumen ni, dokumen ni".. (rahsiaaa arr) "cik kena pegi bangunan sane tu". fuyoooo... mau xmau aku pegi la jugak.. yg mmber aku sorang ni kesian je aku tgk.. mengheret je die ke sane ke mari.. hahaha... kate mmber... da sampai bangunan sane die leh lak cakap...... "tak boleh buat kat sini cik, sbb cik duduk kat selangor, kena buat kat shah Alam"..... wooooooo woooo.. aku pandang mmber aku... "JOM BLAH"... hangin gak beb...

last2x aku ajak la mmber aku tu g lepak alamanda.. makan2x... (xnak gtaw g makan pizza cheezy6) hahahahahahahhahahhaa...........

Malang-3
da setel smua.. nak kluar dr Putrajaya la... buat ape lame2x tempat org...kawasan ni bkn 'kwsn abg'... hahaha... da menonggeng baik pye motor nie nak merempit.... baru sekali press tibe2x nak tergolek lak Malik(nama motor Kriss aku) tu.. perghh... ni mamat mana lak kerjakan tayar Malik aku nie..... sampai bocor.... memang hangen betul la time tu... call la mmber.... seb baek die duk kat Putrajaya je.. leh la tlg buat ape yg patut.. tggu punya tunggu... sampai la beliau kat Alamanda tu... then buat la ape yg patut utk motor tu..... arghh!!!.. gua da penat bercerita... lain kali sambung part-2... wakakkaka... arioszz...tido dulu


(to be continued........)

No comments:

Post a Comment