Sepatah dua Kata


New World? apa ada dengan New World yang dimaksudkan?. Ia adalah salah satu perubahan ke arah sesuatu yang lebih baru. Yang lebih "World" seperti kata MAWI. Supaya menjadi lebih baik dari hari ini. Adakah cita-cita aku untuk mencipta New World akan termakbul? Dengarkanlah celoteh dari aku,Painapple. To all Pembaca-pembaca yang sudi bersama untuk sedikit masa...

WELCOME TO MY WORLD!

Saturday, October 9, 2010

Jangan cuai

Pernah tak satu hari korang bawak anak korang pegi shoping, pastu sedar-sedar... Anak korang ilang... mesti gelabah kan?... tu la da banyak kes-kes yang berlaku sepanjang aku bernafas ni... (tibe-tibe guna 'aku' balik)... yang hilang saja tak ape lagi... ni ada yg siap kena sembelih.. ish~ ngerii... ape yang sedang berlaku ni.... aduhai... takutnya nak keluar sorang-sorang.. bimbang kena culik pulak... :P jangan cuai!

Jangan Cuai! Jangan Cuai! Jangan Cuai!

Pergh.. bukan ape, baru semalam aku pun dapat merasa akibat dari kecuaian... Dompet aku tercicir ntah ke mana time baru balik dari beli kuih untuk family petang-petang....gelabah tak terkira la aku time tu.... maklumlah.. sebelum ni belum penah ada kes ilang anak camni... ehhh, ilang dompet..... dalam dompet lak ade bnde-bnde penting.. lagi la pening... nak fikir camne nak buat nie.. bkn dekat nak g setelkan semua... last-last kaji selidik.. tanya member-member nak kena buat ape..then ada la sorang mmber ZULFADHLI BIN MOKHTAR... die cakap kena g wat report kat mana-mana balai polis as soon as possible... jahil nya aku bab kehilangan ni... T.T

Pas da buat report semua, then 1jam kemudian... dapat call dari balai... ehh, dah jumpe? wao! cekap telus berhemah!! haha... ntah macam mana dia jumpa... aku masih dalam keraguan.. katanya orang awam yg jumpe... tp rm3 dalam dompet tu burn.... ntah ilang kemana.. maybe orang awam.. maybe bukan org awam.. huhu.... tak kesah la.. asal da dapat balik dompet tu dgn smua barang-barang penting... :)

tu je k0t nak post blog buat kali ni.... yg penting..... JANGAN CUAI!

2 comments:

  1. ko ni gelabah ayam la... len kali dompet tu kasik gari same ngan sluar, baru x hilang dol... seb baek jumpe balik..kalo x memang sah2 orang ingat ko pendatang myanmar.. wahkakaka....

    ReplyDelete
  2. muahahah "aku kawan sape ntah", mesti ar gelabah ayam.. bnde penting ilang tu.. da la pes taim... lau x jumpe balik, balik myanmar la aku~

    ReplyDelete