Sepatah dua Kata


New World? apa ada dengan New World yang dimaksudkan?. Ia adalah salah satu perubahan ke arah sesuatu yang lebih baru. Yang lebih "World" seperti kata MAWI. Supaya menjadi lebih baik dari hari ini. Adakah cita-cita aku untuk mencipta New World akan termakbul? Dengarkanlah celoteh dari aku,Painapple. To all Pembaca-pembaca yang sudi bersama untuk sedikit masa...

WELCOME TO MY WORLD!

Friday, May 4, 2012

Menjejak Pameran Buku Antarabangsa

Assalamualaikum Kalian,

Hari minggu baru-baru ni aku berkesempatan untuk menjenguk pameran buku antarabangsa yang berlangsung dekat PWTC. Dalam keadaan hujan, aku dan keluarga meredah dalam kebasahan. Memang tak dapat dinafikan lah agak banyak booth-booth yang ada kat situ. Tak kurang jugak aweks-aweks yang datang meramaikan. He He He. Serius tergugat beb bile tengok ramai je pakai tudung labuh, pastu gaya-gaya ayu gitu menampakkan keperibadian seorang muslimah. Ha Ha Ha.

Ke lain pulak ceritanya.... =_="

Dua buku je yang aku beli minggu lepas, satu buku ialah "Real Leaders Dont Do Powerpoint". Buku ni aku rumuskan adalah untuk memberi tips-tips berguna untuk kita berucap dikhalayak ramai. So pada sesiapa yang rasa dirinya perlu untuk buat public speaking, sila-silalah belek buku ni yep. Banyak yang boleh diambil dari buku ni.

Dan buku yang kedua adalah buku yang agak fames rasanya, Iaitu Kitab Terfaktab edisi ke-Dua. Seriously, aku memang tak tahu buku ni adalah buku mengenai cinta kebanyakannya. Patutlah kena usik-usik dengan penulis-penulis buku yang ada dekat booth tu. Salah seorang penulis Kitab Terfaktab ni pun ada, nama dia Brader LepLep. Siap dapat autograf dia. Ha Ha Ha. Sempoi je mamat tu dengan ayat dia tulis, "pakwe yang sayang makwe dia takkan pegang dada makwe die, tapi pakwe yang baik adalah pakwe yang pegang hati makwe dia" LuL, so sweet la lu bro.. :P

Baca punya baca...

Bagi aku, ada sesetengah yang best, dan ada yang aku just skip je, sebab panjang sangat. Aku ni dah la terkenal dengan sikap pemalas yang unggul. Memang kalau nampak je artikel yang lebih dua muka surat, aku skip je. He He.

So aku suggest bagi mereka-mereka yang sedang ingin bercinta, ataupun putus cinta, ataupun apa-apa sahaja yang ada masalah dalam kehidupan, boleh lah memiliki Kitab Terfaktab tu. Tak mahal pun, RM20 jerrrrrrr.... Ha Ha Ha. Sempoii~~~

akhirkata dapat jugak aku siapkan kata-kata untuk renungan bersama:-

Cenderamata Alpa
Berpusing bukan mencari,
Berhenti bukan menanti,
Akal yang diberi,
Gunakan sebaiknya,
Andai itu yang terbaik,
Jangan dipandang lagi belakangmu,
Tidak pula pada dibawahmu,
Juga di Atasmu,
 Sentiasa beringatlah,
Kita cuma manusia,
Manusia yang tiada untuk dibangga,
Harta dunia cuma pinjaman,
Tubuh badan cuma cagaran,
Yang kekal hanya amalmu,
Perbuatanmu,
Usah Ego,
Usah Meninggi diri,
Sombong dan bongkak atas kelebihan diri,
Jadilah Si Penunduk,
Pada Dia yang memiliki..

No comments:

Post a Comment