Sepatah dua Kata


New World? apa ada dengan New World yang dimaksudkan?. Ia adalah salah satu perubahan ke arah sesuatu yang lebih baru. Yang lebih "World" seperti kata MAWI. Supaya menjadi lebih baik dari hari ini. Adakah cita-cita aku untuk mencipta New World akan termakbul? Dengarkanlah celoteh dari aku,Painapple. To all Pembaca-pembaca yang sudi bersama untuk sedikit masa...

WELCOME TO MY WORLD!

Friday, March 30, 2012

Angry Bird Space (Terbaru)

Assalamulaikum kalian,

Beberapa hari lepas abang aku ada rekomen untuk download game AngryBird: Space dari Market Android (kantoi guna android) satu lagi keluaran Rovio. Aku yang pakai Galaxy Mini S5570 ni memang dah tau game-game macam angrybird ni agak berat untuk gadjet yang slow dan "economic" macam handset aku kan. Kalau angrybird version yang pertama tu pun dah sangkut-sangkut, apatah lagi version yang lebih baru dan memang konfirm lah akan buat handset aku tu ongeh... jadi aku pun buat tak tahu je la.

Dua tiga hari kemudian...

Tetiba nafsu nak download game tu datang pulak. Ni mesti gara-gara syaiton laknatullah yang hasut aku ni supaya lagha. Hu Hu. Nak main boleh, tapi bak kata Zizan Raja Lawak, "jangan sampai jadi najih!". Dengan kekhilafannya aku mencuba lah ABS(singkatan) tersebut.

dan pemerhatian yang aku dapat...

Game ni memang lain dari yang lain, menampilkan dua atau tiga character "Bird" yang baru, dan gameplay dia juga berlainan dari sebelum-sebelum ni. Dalam game ni ditambah dengan nilai baru iaitu kewujudan graviti yang akan mengubah haluan perjalanan angrybird anda. Dengan itu, anda memerlukan kemahiran untuk menduga/mencongak tarikan graviti planet sebelum anda lastik bagi memusnahkan binatang hijau tu, entah apa nama pun aku tak tau. Bising bukan main, dah mati pun bising, hidup pun bising. Aiyaa~ haha.. Untuk pengguna yang setaraf dengan model galaxy mini macam aku, kadang-kadang dia akan stuck, buat aku hangin je. Spoil mood nak main. Tapi best, serius. Tengok gameplay ni. :D


Angrybird : Space gameplay
Kesimpulan,
Secara purata, ABS berjaya mengembalikan minat aku terhadap permainan macam angrybird yang suatu ketika dulu menjadi kegilaan ramai. Cuma aku harap lepas ni ravio dapat keluarkan dalam perisian Komputer pulak, baru lah syiookkkk~ Itu saja komen dari aku, Selamat Mencoba. buhbye~ :)


"angrybird pun ada perasaan.. :("

2 comments: