Sepatah dua Kata


New World? apa ada dengan New World yang dimaksudkan?. Ia adalah salah satu perubahan ke arah sesuatu yang lebih baru. Yang lebih "World" seperti kata MAWI. Supaya menjadi lebih baik dari hari ini. Adakah cita-cita aku untuk mencipta New World akan termakbul? Dengarkanlah celoteh dari aku,Painapple. To all Pembaca-pembaca yang sudi bersama untuk sedikit masa...

WELCOME TO MY WORLD!

Tuesday, March 27, 2012

Termenung aku sendiri akan amanah ini

Assalamualaikum kalian,

sudah ku agak, perkara ni akan berlaku, pada post yang lepas, baruuuu je lepas... aku cakap yang ada something merungsingkan fikiran kan? baca la balek," xm0 malas xm0"... dan mende itu adalah.... "i've become a new president of PMFPM!".. bak kate jozan.. Oh Our GOD! instead of Oh my Gowd because ur god, n my god is the same... haha.. mengarut mengarut....

terkesima..

bukan apa, ku tahu ilmu ku takat mana, kepimpinan ku tahap mana, jadi agaklah terasa seperti kapas dihanyutkan angin ketika ini... macam mana pun macam aku cakap sebelum ni jugak.. AKU MESTI LEBIH KUAT!! oh, monolog dalaman sendiri aku...

Tapi...

bila kite pikul sesuatu tanggungjawab, macam-macam mula berkeliaran dalam minda.. pelbagai benda kita nak buat. Acik, benda kita nak buat memang la banyak, tapi yang nak laksanakan tu?? BANYAK LA KAU PUNYA ALASAN~ haha....

So, banyak perkara aku perlu ubah selepas ini... dari segi personaliti, imej, kerajinan(paling penting) dan pembahagian masa. Jadi aku dah outlist kan perkara-perkara yang perlu ada dalam minda seorang painapple yang baru ni.. adoi~

  1. Pertama sekali, setiap keputusan yang kita buat janganlah berdasarkan emosi. Kalau keputusan kita dipengaruhi emosi, maka akan buruklah pengakhirannya. - hipotesis psikologi painapple
  2. Berkerja dalam berkumpulan, tiada lagi individual. Hanya ada "we", not "ME".
  3. Seorang pemimpin yang bagus adalah pemimpin yang mampu menyelesaikan konflik di dalam organisasi (Ust Imran) - Bagus ke aku??? @_@
  4. Di luar aku kawan, di dalam aku bukan. zzz takde idea nak olah dengan lebih baik.. kira nya kalau kat luar kita ni adalah kawan baik, tapi dalam organisasi tidak lagi. so apa yang kita rasa betul, kita buat, yang terbaik untuk organisasi, insyaAllah.
  5. Cepat membuat keputusan. Ini sangat elok kerana, bila kita buat keputusan dengan cepat, kita akan dapat membuat keputusan yang lain dari semasa ke semasa. Dari satu keputusan, kita akan beralih kepada keputusan seterusnya jika gagal. Oleh itu, semakin banyaklah benda yang kita boleh belajar dari kesilapan atau kebaikan dari keputusan yang kita dah buat. Paham TAK???? tak paham takpe.. ahaha!

Sampai sini je kot list dia yang ada setakat ni, kalau ada lagi aku tulis la lagi. Tu pun kalau jari ni rase rajin.. kalau malas, selamat jalan lah kawan.. haha (TAK BOLEH MALAS!!!)

akhir kata dari aku a.k.a painapple, "menduga laut tak salah, pastikan anda berani untuk menerokanya" :)

No comments:

Post a Comment