Sepatah dua Kata


New World? apa ada dengan New World yang dimaksudkan?. Ia adalah salah satu perubahan ke arah sesuatu yang lebih baru. Yang lebih "World" seperti kata MAWI. Supaya menjadi lebih baik dari hari ini. Adakah cita-cita aku untuk mencipta New World akan termakbul? Dengarkanlah celoteh dari aku,Painapple. To all Pembaca-pembaca yang sudi bersama untuk sedikit masa...

WELCOME TO MY WORLD!

Thursday, August 25, 2011

Cinta Motor Dan "saya budak bachelor"

Aku usha-usha la balik post-post aku sebelum nie... cam kelakar and terkejut pun ade... camtu ke aku punya entri dulu-dulu?? haha.. cam tak caye je.. nampak berkarisma dan mempunyai x-factor tersendiri(puji diri sendiri nampak)... tapi sejak kebelakangan nie entri-entri aku jadi macam membosankan la pulak.. nampak macam mendatar je cite nyer.. kehkehkeh.. mungkin la.. mungkin la ye kengkawan..... aku sudah matang... LOL! lagi tak leh blah statement.. ha ha ha... ok lah.. for serius.. maybe aku dah menempuhi satu level di mana pencapaian untuk tahap kematangan.. for real la... nie nak di jadikan cite ek... tak taw la betul ke tak an.. atau cuma bayangan perasaan aku jer an... kal0 dulu, semua yang aku wat just depend on emosi.. c0ntoh eh, kal0 aku sayangkan motor a.k.a bini aku(the punisher) an... sape-sape berani sentuh atau cuba untuk menganggu gugat keselamatan the punisher aku, time tu jugak aku bagi C4 direct tak cakap banyak.. haha..

sekarang nie kal0 orang nak naik my punisher tu pun takde hal dah.. sebab aku kena pikir gak orang yang nak naik tu, maybe die ade urgent ke, atau apa-apa jer, or maybe the punisher tersayang aku tu lebih sayang kat orang yang naek tu... oh the punisher, adapun begitu, aku sentiasa ada untukmu.. Wakakaka.. emo betul nih ngan moto sendiri pun... ye ar.. ngan aku esek nak rosak jer... ha teringat satu kata-kata aku dengar dari orang.... "jangan berharap pada pertolongan orang laen, tapi haraplah kita sentiasa dapat menolong orang lain"- ha tu dia da wat ayat sendiri, tapi ada la orang cakap camtu... bukan aku.. aku plagiat je.. ini pemalas punya orang nak pikir memang ar.. hahaha...

ok la, tinggalkan cintaku pada motorku punya kisah.. kita pegi ke kehidupan aku as student bachelor accounting kat KUIS terhebat nie... nie kisah dah nak penghujung semester 1 dah nie.. begini kisah nyer, hari last kelas tu, tibe-tibe lak hujan mencurah-curah, langit menangisi perpisahan yang bakal berlaku la tu k0t..

duhai gerimis,
ku tahu dikau bersedih,
tapi usah kau bimbang,
air mata yang kau tangisi,
jatuh ke bumi berderai,
menjadi kerahmatan buat sekelian alam,
petir dan guruh meraung kesedihan,
jauh kedengaran, hiba kelihatan,
andai gerimis itu air mataku.....
kan ku biarkan ia berlalu...
dalam tangisan syahdu....
rebah ku sebentar, kerna ku yakin...
mentari kan tiba... :) -@painapple copyright (wakakaka)

LuL, tetibe lak terkuar ilham camtu...

ini sambungan kisah tadi... nak taknak pagi tu aku g la redah gak walaupun dalam hujan, nak pakai baju hujan, tapi takde, takpelah.. the punisher aku basah takkan la aku taknak basah lak an... so sama-sama basah la.. biar adil.. HAHAHA.. kang kate bodo marah.. kehkehkeh... tapi nak wat camne.. mmg takde baju hujan time tu.. huuuu~~ jgn la kate sy bodo bang... huuu~~~ ok lah.. sesampai je kat kls dalam kelewatan, aku ngan blurr-blurr nye nak masuk pintu, tibe-tibe dapat idea bangang yang tak terpikir pun slame nie.. HAHAHA!! aku bukak tombol, then dengan selamba tanya lecturer aku, "puan, kat sini ada aircond rosak ke?(sambil bajet jadi maintanence)".. HAHAHA!! tak sangka kebodohan aku sampai tahap camtu...... aduhaiii....... puan ngan selamba je,"awak ingat saya tak kenal student sy?" (sambil senyum)... sempoi la puan..... huhu.. (padahal nak pujuk hati dah terlewat tu).. alahai.. tu la last and last! aku akan wat camtu.k0t. hahahaha..... memang giler.... MEMANG GILER!! tapi wa kering jer.. then semalam aku pun da g mintak maaf atas salah silap aku ngan die.. harap2x die maafkan la.. die tak maafkan tak berkat ilmu woo.. HuHuHu...

Tu je la k0t nak bercerita untuk kali ini.. semoga berjumpa lagi dalam rancangannnnnn~~~~ rancang la k0 sendiri.. Kah Kah Kah~~~ chow...

p/s: really miss nurins....... :(

No comments:

Post a Comment