Sepatah dua Kata


New World? apa ada dengan New World yang dimaksudkan?. Ia adalah salah satu perubahan ke arah sesuatu yang lebih baru. Yang lebih "World" seperti kata MAWI. Supaya menjadi lebih baik dari hari ini. Adakah cita-cita aku untuk mencipta New World akan termakbul? Dengarkanlah celoteh dari aku,Painapple. To all Pembaca-pembaca yang sudi bersama untuk sedikit masa...

WELCOME TO MY WORLD!

Sunday, November 15, 2009

Auditor Or Accountant?

Assalamualaikum.. semakin lama aku blajar maken watkan aku k0npius nk pilih hala tuju.. pstu watkkan aku xtaw da yg mane yg terbaek... kal0 nk pikirkan mmg mahu aje wat xtaw.. tp mase depan nk wat cmne an.. still kne rancang... dr menengah 4 lg cita2 aku mmg nk jd certified accountant(akauntan bertauliah) yg ade license sndiri utk sign mane2 financial reports... tp bila da blajar nie... br rasa.. bkn sng nk smpai tahap tu... mcm2 bekalan nk kne ader dlu... nk kne bermula dr bawah... kne kaut ilmu banyak2 dlu... tp jgn skali2 abaikan akhirat tu... kne la tau jgk halal haram... dosa pahala.. tu yg mslh tu.. dlm byk2 company.. kbykannya maen interest... interest tu halal ker? aku dah k0mpius da nie... even bank islam yg mengamalkan dividen tu sendiri pun aku xtaw halal or haram k0nsep tu sndri.. riba ni bkn satu jenis jer... bkn yg mcm along wat tu... ade lg jenis2 riba yg laen... so cmne ea??? mmg la akauntan bkn amek riba tu.. tp tmpt yg keje tu hasil nyer dr riba.. bes tu cmne.... halal ke gaji akauntan tue... hish2.... pening... pening... mggu nie ade carrier day kat pwtc...cm best je... igtkan nk g... tp mmber cancel lak... terpaksa ar duk umah tgk pc t'syg nie ha... k3hk3hk3h...

Auditor ni kesemuanya Accountant... tp xsmua accountant tu auditor... cme yg bezenya accountant sediakan financial statement.. tp auditor nie slh satunye examined financial statement tu... sbb tu auditor nie adalah accountant... yg mane terbaek nnt la d pkrkan yer... huhu...

Rumah sewa

yeaaa~ msuk bab umah sewa yg comel nie lak.. kekeke... skrg nie dak2 umah sewa semua nye da dpt tempat praktikal masing2... yg hari tu kena tarik balik dr praktikal kat salah satu tempat kat "cyberjaya"(adik beradik putrajaya)... haha....ade dua yg kat Klang... ade yg kat bangi nie je... n dua lg kat Kajang... wat semua... semoga berjaya d tempat baru seadaanya.. terima ajer ape2 yg d beri... insyallah satu hari nnt berguna bende tu...

mggu ni nak kena hantar assignment dah... kejap betul da nak kne siapkan assignment nie... hehee.... pye lah pening assignment last sem nie... xpa.. sikit2 ... lame2 siap la ni... k0t... k0t... kekeke...

berundur diri sebelum membazir masa... byk lagi perkara b'faedah aku nk kena wat ni.... pas tangguh. tanguh lg.. tu yg watkan senak sikit... hurm.. kena buang sifat nie... kena buang... hu~tata

No comments:

Post a Comment