Sepatah dua Kata


New World? apa ada dengan New World yang dimaksudkan?. Ia adalah salah satu perubahan ke arah sesuatu yang lebih baru. Yang lebih "World" seperti kata MAWI. Supaya menjadi lebih baik dari hari ini. Adakah cita-cita aku untuk mencipta New World akan termakbul? Dengarkanlah celoteh dari aku,Painapple. To all Pembaca-pembaca yang sudi bersama untuk sedikit masa...

WELCOME TO MY WORLD!

Tuesday, August 3, 2010

Mari Skodeng Artis Baru

Haha, tergerak juga hati ni pasal nak bagi pandangan sesetengah orang yang bajet "artis berlagak baru naik". Baru nak femes, sudah menyombong dengan kawan-kawan.. (kisah ni dapat tau dari member satu kampung dengan artis)..

Lagi sedih bila nak mem"barat"kan diri...Wakaka!!! apa da, da la baru nak naik, cube berlagak cakap mat Salleh tapi tergagap2x.. then mau comment pasal orang pula. Bahasa Melayu ada, guna ajer. Ke B.M failed? ngehehe! sape taw. Tuan punya badan mesti lagi tau. Kehkehkeh... aduhai.. ckp BM sudah....... apa guna cakap Mat Salleh kalo peminat cume dari tanah air. (tu pun kalau ada la)

Ada sesetengah artis ni pula suka meraih simpati. Ada cerita sedih sikit jer habis sekampung nak di cerita, nak dapatkan simpati rakyat kot. Kalau semua cerita betul xpe, ni semua yg di cerita nak die jer betul. Biasa lah tu.. publisiti.... Ha, ada juga yang baru nak dpt kete Mercedes ( nak dapat bermakna belum dapat yer) tapi da kecoh-kecoh. Apa jadah.. Belum dapat tender 1juta lagi!!! da mengelamun entah ke mana.

Huh, artis tetap artis. Dalam lakonan lain. Real Life pula lain. Dalam lakonan bukan main baikkkk lagi. Siap pakai tudung, sopan santun, suciiii je nampak..... bile kat real life, Nauzubillah. Togok arak, cakap luncah.... haihhhh~ apa la mereka2x ni. Walaupun aku kadang2x jahat. Mulut xder insurans.. sekurang2x nye xder ar layan bnde haram cm2.. huh~ apa nak jadi.. nama islam... tapi noob... konon nya ilmu agama da banyak, atau rasa da banyak.. cakap bega, tapi act macam haremmm... anak Harun sungguh... ( macam aku cakap, aku bukan baik sangat tengok ayat sudahhhh.. >.< )

So, kepada artis-artis, dan kepada "act artis", cube lah muhasabah diri kita sendiri, di mana silap dia. Kalau ada salah, cuba lah tengok dari hujung pangkal. Mana tau itu silap sendiri, tapi cuba nak letak kat orang lain. Kalau pancing kat loji kumbahan dapat tahi jangan pula salahkan umpannya... :) jeling-jeling, amek iktibar. Peace!!

p/s: sedih tengok Tiz dalam Nur Kasih....... =="

No comments:

Post a Comment